Cerpen ini...


Assalamualaikum w.b.t...
dan
Selamat Petang..

Tujuan entri ni dibuat adalah untuk berkongsi satu cerpen yang diolah oleh kawan wan.

Sebelum tu, mesti ada sesetengah pembaca blog wan ni 
pernah terbaca entri wan yang promote tentang satu contest berkaitan dengan penulisan cerpen kan.

Kalau yang belum pernah baca tu, cuba tekan SINI.

dalam entri tu wan ada sebut nama seorang kawan wan..

Kid's namanya...
hehe..

ok,
kat bawah ni sedikit preview blog dia...


*cantik tak... hehe...

kalau tak keberatan jenguk lah blog dia eyh...

kedatangan anda amat dialu-alukan oleh pemilik blog...

^_^

ok, straight to the point...

Jom kita terus kepada tujuan asal entri ni...

cerpen yang wan maksudkan adalah cerpen yang di tulis oleh Kid's..

cerpen nya ada kat blog Kid's...

tak pun cuba tekan SINI..

baca dan hayatilah...
hehe...

ni sedikit potongan dari cerpen dia..
Mereka bertiga berpandangan sesama sendiri lalu tersenyum. Serentak mereka menunjukkan lengan masing-masing didepan Anis sambil tersenyum gembira. Anis terkejut, dia pandang sahabatnya dengan penuh tanda tanya. Mereka bertiga gelak perlahan.


                  "Aku terjumpa gelang ni dalam beg mung. Jadi kitaorang pakailah, tak apa kan?" kata Fatin sambil meletakkan buah tangan yang dibelinya atas meja.


                 "Cuma gelang tangan buruk je. Korang bagi. Buah, coklat, teddy bear, kain, tudung. Mahal tu, gelang tangan tu tak berharga tau.." Anis merendah diri.


                 "Siapa cakap tak berharga? Aku pang dia sampai jatuh longkang, berani cakap tak berharga..!" Nik berdiri sambil menunjukkan isyarat lempang kepada kawan-kawannya. Tergelak mereka berempat.
cukup lah tu kan.. hehe...

kalau nak tau lebih lanjut...

bacalah cerpen yang dia buat tu ye...

diharap dapat memberi sedikit komen untuk cerpen dia eyh...
dengan harapan,
supaya dia dapat tingkatkan lagi mutu penulisan cerpen dia..


ok lah,
sampai disini saja entri kali ni...
terima kasih kerana membaca entri ni...

"keep smiling"
^_^

-THE END-

9 komen sini:

Original CikTeddy said...

hoho..cik pegi terjah ni..hehe

wan niahix said...

@Original CikTeddy :

p la terjah nu no... hehek...

<-- betul ke wan ckp ni.. hahak...

CikNuwairah said...

kisah persahabatan..suka3..^_^

Nelly The Strange said...

terjah !! ^^

Nisa Greennnpanda said...

wah.. pndinye die wat cerpen.. respek2..

nnti2 pas exam or time boring study, sy gi bc la..hehe.. >_<

wan niahix said...

@ CikNuwairah :

same lah... ^_^... hehe...

wan niahix said...

@Nelly The Strange:

"tingkatkan prestasi kurangkan kontroversi" <-- mcm bunyik melodi pulak...

hehe...

wan niahix said...

@Nisa Greennnpanda :

hehe... ok... tp jgn lupe study..

xlame g paper tu... ^_^

aLoWeRRa KiD's said...

Nothing to say.. terharu sangat Wan buat entry ni.. tak tahu nak cakap ape lagi.
Terima kasih.. harap2 cerpen tu dapat sambutan hangat.. amin.. :)