Petunjukkah itu?


Assalamualaikum
dan
Selamat sejahtera semua...

Terima kasih sebab sudi membaca blog ini...

ok,

Motif utama :

Kita mahu ke satu tempat dengan satu tujuan yang penting,
sebagai contoh untuk bertanyakan tentang gaji kita yang telah
lama kita tak dapat sedangkan kita dah berhempas pulas bekerja.

*Gambar hiasan

Kenderaan : Bas

*Gambar hiasan

Situasi 1 :

Sebelum sampai ke destinasi, lebih kurang 15 minit,
kawasan tempat yang kita nak pergi tu hujan.

*Gambar hiasan

Situasi 2 :

Kira-kira 10 minit sebelum sampai di destinasi, bas yang kita naiki tu
nyaris berlanggar dengan bas lain ketika berada di selekoh.
dan kepala bas yang satu lagi, betul-betul sebelah
kita kalau kita tengok keluar masa tu...

*Gambar hiasan

Situasi 3 :

Sampai di destinasi, kita tak dapat berjumpa seorang pun pegawai
yang menguruskan hal berkaitan dengan gaji kita.

*Gambar hiasan

Dalam perjalanan pulang :

Kita balik dengan muka kecewa, dan memohon kepada Allah
semoga memberi petunjuk kepada apa yang kita lakukan.
Kiranya, adakah patut kita teruskan claim gaji kita atau sebaliknya.

*Gambar hiasan

Situasi 4 :

30 minit sebelum kita sampai ke rumah, bas yang kita naiki
berlanggar dengan kenderaan lain.

*Gambar hiasan

Persoalannya :
Seperti yang tertera pada tajuk di atas..

Pendapat kawan-kawan macam mana?

*all image credit to Google Images

"Keep Smiling"
^_^

-THE END-

12 komen sini:

Eein Azryn said...

Whoaa. Bahaya da jak bas ya mala nak berlanggar ngan orang. Mungkin juaklah petunjuk. Nya x nyuruh ktk gi ambik gaji. Hehe.

missina said...

klu itu dah hak kita,,kenalah usaha lg wlu apa pun petunjuknya,,,;)

airelfatta said...

assalam

terima kasih singgah.saya flow kamu juga

izamin said...

bak kata org tua2.. mesti ada benda x kna ni.. tu yg bnyk halang..dia tak kasi kita p amik gaji lah tu :P

chemay said...

kadang2 Allah dah bagi halangan untuk elak kita dari teruskan niat kita tu.
sebab maknanya ada benda tak elok nak jadi,
cuma kita je yang susah nak faham.
:)

O CIKTEDDY said...

itu dugaan ^^

Kotak Mancis said...

ermmm... mungkin ada hikmah disebalik semua yang terjadi

eva said...

ow tedah jaek ati if berlaku ngn kta.. perasaan yg sama.. xkesampaian duit masok kocek.. hampa.. hmm dugaan ya..


ae lom tido duhal hehe

Deq's Qienz said...

singgah smbil follow makaseh singgah blog kite yerrr..

are_lin@yu said...

dugaan kan dear..insyaAllah pasti ada hikmah yang tersembunyi ;-)

Mummy GreenyHouse said...

aduhai...bertimpa-timpa...
redha je la.. ~ :p

aimaniman said...

tq sebab sudi datang blog akak dr segmen CP... sori lambat

maknanya.. kita kena terima Qada dan Qadarnya setelah berusaha,... tapi kita x boleh percaya sesuatu lebih pd khurafat la plak kan...