Contest "Some tips for Some thing"


Hari ni nak join contest
yang di anjurkan oleh



atas ni banner contest tersebut...
kalau nak join, dipersilakan tekan banner ye...
hehe...

penganjur suruh,
buat 1 tips yang ingin di kongsikan..

ok, untuk ni wan nak kongsi 1 tips yang mungkin berguna,
dan mungkin dah ada yang tahu...

tipsnya ialah
langkah-langkah bila terjumpa duit di tempat awam:

1. Ambil duit tu..
2. Pasang niat..
3. Buat lah ikut niat kita...

itu saja...
hehe...

actually ada lagi,
langkah seterusnya bergantung kepada niat,

4. Cari pemilik duit tu tak pun berjalan ke arah surau, masjid, tabung
Amal Palestin, dan campakkan duit tersebut ke dalam tabung tersebut...

ataupun

4. Berjalan ke kedai makan, supermarket, pasar
dan beli barangan yang kita suka dengan duit tu..

*Peringatan :
Jangan sampai berulat perut masa dalam kubur nanti...

"Setiap perlakuan kita di dunia ini akan dibalas setimpal dengan apa yang kita buat. Jadi, berhati-hati dengan niat anda. Jangan sampai memakan diri di masa kelak."

untuk contest ni,
wan nak tag...
dia & dia

Tarikh tutup:
2 Julai 2012

Contest ini telah dianjurkan oleh Kamil Kahar & Kisah Bunga Sakura bersama-sama konco-konco mereka iaitu selaku sponsor-sponsor untuk hadiah yang telah disediakan.

4 komen sini:

Kamil Kahar said...

haha...kalo terjumpa barang yg bukan milik kita pn bagus gak kalo guna tips ni...

thx 4 da join...n thx 4 da fully support... :)

ctk said...

goodluck ye
bagus jugak tips2 tu :D

fiQRa said...

hehe tips yg simple tp tak ramai yg beri penekanan kan? pernah jumpa duit, ambik je.. hehehe :D jahat

wan niahix said...

@kamil kahar:
hehe... mmg tu kamil... lagi2 kalo brg tu bukan milik kita...

xksh lh... slagi dpt support, wan support... yg penting syaratnye simple... hahak...

@ctk:
thanks..

@fiqra:
yup... sometime org suke ambik mudah bnda gini... kalo bnda tu buat untuk makan, lps tu org yg punye duit yg kita tu tak halalkan, smpai mati kita makan makanan yg haram... ^_^