Bersederhana...


Assalamualaikum
dan
Selamat sejahtera semua...

tajuk tu wan terfikir
masa mengecat pintu bilik
rumah pakcik wan kat KL tu...


masa tengah-tengah mengecat tu,
tiba-tiba terfikir,

KESEDERHANAAN...

dalam hidup kita,
kita mesti bersederhana...
walau apa pun yang kita buat..
kita kena bersederhana.

contoh nya,


masa kita membeli barang,
kita kena fikir apa yang kita perlu kan...
walaupun masa tu kita ada banyak
duit untuk beli semua barang.


Paling bagus,


senaraikan barang-barang yang nak dibeli...
*selalunya wan tak buat... hehe...

Jadi,


kalau ada benda yang terlupa,
ada la jugak tempat kita nak merujuk balik...
hehe...

tapi,
lepas terfikir pasal tu,

tiba-tiba,

wan teringat ayah wan...
terasa lama betul tak jumpa dia...
dia lah yang ajar wan semua benda...
dia juga lah yang ajar wan supaya cekal dalam hidup...

tak kira la kat mana pun kita berada...
kita kena berdikari..
kita kena bersederhana...

"keep smiling"
^_^

-THE END-

2 komen sini:

zahidahwahid said...

setuju 200%....

lamak sik ngerayo kat sitok....

wan niahix said...

@zahidahwahid :
hehe... sama lah... mk pun lmk dh ngerayo rah blog tk...