:: Kulit mengelupas, ubat? ::


Assalamualaikum wbt.

credit image to Google Images

Siapa tahu ubat terbaik untuk kulit mengelupas, kepala gatal dan batuk-batuk?

psst, jangan-jangan kulit menggelupas sebab kurang air tak? boleh jadi tak?

(Kaki ke atas tangan ke bawah)

Pernah terlintas di fikiran kalau lelaki buat macam ni,

Mula-mula, pergi jumpa emak bapak kepada orang yang kita berkenan. Tapi nak cari waktu emak bapak dia free. Tak pun waktu emak bapak dia duduk bersama adik-adik dia. Bila peluang ada, teringin nak tanya keinginan diri untuk menjadikan anaknya sebagai isteri. Jika meraka setuju dan pasti orang yang diinginkan tu belum dipetik orang, terus bincang kita akan hantar cincin sebagai tanda dengan syarat jangan bagitahu orang yang diingini tu siapa yang lamar. Bila dah hantar cincin, suruh mak dia sendiri yang sarungkan. Katakan ada orang dah 'cop'.

Kalau dia tanya kat kita, kita ke yang lamar dia. Kita pura-pura tanya "ade ke?" dan ucap "Tahniah, semoga dipermudahkan segala urusan". Kalau dia berdegil, kita cakap lah "tanya lah kat ibu, takkan dia tak tahu bakal menantu dia.". Kalau tetap juga tak menjadi, kita cakap lah "siapa pun yang melamar, dah jodohkan, nak tolak ke? takpa kita redha je dengan apa yang akan berlaku. Jodoh masing-masing kan. Allah je yang tahu." dengan nada yang cool giler. Dengan harapan dia akan sentiasa tertanya-tanya siapa orangnya. Lepas tu kita buat dunno je kalau dia tanya. macam kejam je bunyi nye. hehehe. Last sekali kita akan tunjuk muka masa akad nikah je dan nak tengok reaksi orang yang kita berkenan tu. Agak-agak apa reaksi dia eyh.

ok, agak-agak boleh jadi ke benda macam tu. hahaha. angan-angan sangat. Terikut Mat Jenin lah tu. Berangan je lebih.

"Keep Smiling"
^_^

Rupa-rupanya dalam mimpi je.

1 komen sini:

Eza Boom Boom said...

kalau la betul benda ya, hahahaha. tambah tambah, lelaki yang ompuan ya suka.. Haaa. Mesti suk nya..

moga berlaku realiti, haha. bukan sekadar mimpi.