:: Darlie, do You expert enough? ::


http://my.sharings.cc/p/6F1E6

Dulu masih wan teringat masa mula-mula masuk matrik (Kolej Matrikulasi). Masa tu bermulanya hidup baru sebagai seorang pelajar dan juga perantau. Jadi, sudah menjadi kebiasaan pelajar yang baru nak mula berdikari ni, mesti macam-macam benda nak beli. Beli alat tulis lah, pemadam, pensil, pen, kertas kajang, dan macam-macam lagi. Tak terkecuali barang-barang harian seperti baldi, sabun, berus gigi dan ubat gigi Darlie..

Nak di jadikan cerita, masa tengah kemas-kemas barang dalam bilik, wan tiba-tiba terasa macam ada benda yang tertinggal. Macam kurang je barang. Oh, rupanya ubat gigi dah takde. Mula lah masa tu nak syak, pikir negatif cakap ada orang curi barang. Padahal wan lah orang yang pertama sekali masuk bilik tu. hehe. Tapi, sebelum nak tuduh-tuduh secara mem**** buta, wan cari lah dulu kan. Mana tahu terselit kat mana-mana. Jadi, satu persatu barang di punggah balik. Mula tengok dalam beg. Lepas tu bawah katil kot-kot tercicir. Bawah bantal cari gak. Akhir sekali tu atas meja tempat belajar. Tak juga jumpa. Dengan hati penuh duka, wan terduduk kat meja belajar dan cuba tenangkan fikiran. Bila fikiran dah semakin reda wan buat keputusan nak beli yang baru je. Senang cerita.

Dengan seberapa pantas wan bersiap-siap nak berlari *eyh berjalan dengan langkah pagar ke koperasi yang terletak lebih kurang 500m dari blok tempat wan tinggal. Lima minit jugak lah masa yang wan ambik nak ke pergi sana. Sesampai di koperasi,

"Mana tempat diorang letak *colgate ni?" wan cakap dalam hati. 
*saya melanau moden jadi semua jenis ubat gigi saya cakap colgate.. hehehe...

Pusing punya pusing rupa-rupanya kat depan kaunter pembayaran je pun benda yang dicari-cari tu. Belek punya belek semua ubat gigi yang ada kat kaunter tu, hanya tinggal satu jenis je lagi. Jenama Darlie. Darlie pun Darlie lah. Lepas bayar terus balik bilik. Malam tu terus cuba ubat gigi Darlie. Perghhh. First time owh pakai jenama Darlie. Gigi rasa segar tu jangan cakap lah. Selesa dan nyenyak tidur dibuat nya. Hehe. Sampai sekarang Darlie jugak jadi pilihan kalau berada di perantauan. Murah lagi tu.


Sekarang Darlie buat keluaran baru, Expert White.
 Ia dapat memutihkan gigi 3 kali lebih putih.

so,
wouldn't you be the expert?

Jom Main game #betheExPERT kat SINI, mana tahu dapat Expert White satu.

"Keep Smiling"
^_^

3 komen sini:

Nurul Farahizzati said...

hahahaha.. ngarut2 je wan ni.. ok r wan ni rajin nk g beli.. kalo x, besenya dak laki kan suka kebas member punya je..

Eza Boom Boom said...

Best guna darlie.. harga pun okay. heee. Bena x ktk? :)

wan niahix said...

@Zizie:
Btul2... hehehe... masa wan kat UiTM baru ada rumate yang suke 'pinjam' barang wan... kalo kat matrik takde yang gitu sangat... hehe..

@Eza Boom Boom:
bena y ktk... ng okay rega nya...