:: Si Purple itu Chubby ::


Assalamualaikum w.b.t

*sapa tahu sapa dia ni? nak tahu gak sapa...
seriusly nak tau 'siapakah gerangan tuan puteri' ini... hehehe...
(nak creditkan gambar tu je sebenarnye...)

Ingat cuti nak pergi Hungary,
Si Purple itu sunggah Chubby.

Anak gajah sebesar keldai,
Diberi susu oleh ibunya,
Menjejak sahaja kaki di kedai,
Terus ternampak muka si dia.

Gula dimasak dibuat pekat,
Untuk air segelas sehidang,
Bila tertunai apa dihajat,
Baru sebentar terus menghilang.

Sungguh cantik si kelip itu,
Malam menyala di pohon bakau,
Dengupan laju kaki terpaku,
Jauh disana hati terpukau.

Pergi ke laut membawa bekalan,
Untuk dimakan ketika sepi,
Semua ini sebuah hayalan,
Mainan hati hanyalah mimpi.

"Keep Smiling"
^_^

-THE END-

Keliru dengan hati yang berduka ini

5 komen sini:

Eza Boom Boom :) said...

ktk admire nya ka? hihi. comel.. :) best pantun ktk yaaa. hihi.

wan niahix said...

@Eza Boom Boom:
hahaha... admire lah sangat... hehehe... saja mok tauk nama sebenar orang lam gamba ya bah... ni tauk ada nampak time jalan-2 rah s'wak tok.. boleh juak mok kenal-2... hahahahahahahaha....

Anonymous said...

Aku ade jumpe dier,kat dlm masjid dlm mimpi aku ,,.....hahahaha

Lol said...

Waaa...darling aku msk blog ni lh..

wan niahix said...

@anon:
hahaha... terbaik... macam mana boleh ade mimpi sama ni... :D

@lol:
eh, ye ke... sori-sori... main ambik-ambik je gambar tu... tak tau pulak sapa punya gambar tu.. hehehe... ^_^