:: oohhh Ayang ::


Assalamualaikum w.b.t

*Gambar Hiasan*
Image credit to Google Images

Ayang?

sape tu?

makwe eyh?

hahahahhahahaha...

^_^

(senyum saja)

Sebenarnye nak cerita pasal seorang budak kecil kat tempat kerja wan. Nama timangan dia 'Yang'. Dah orang panggil dia gitu kan. Wan pun panggil macam tu jugak lah. hahaha. Nama betul dia ada kaitan dengan Dayang kot. siapa tahu kan. Wan tak tanye pun nama penuh budak tu. Yang best pasal budak ni dia jenis yang aktif. Bak kata orang 'peramah'. Jadi, tiap kali dia pergi dekat dengan Wan, dia mesti main cubit. Cubit sikit takpe gak. Ni cubit berpuluh kali. Tadi dah cubit, jap lagi cubit lagi. Macam ade je bende dia tak puas hati.

"Kalau orang yang jenis panas baran ni, habis dah budak ni dikerjakan." kata wan dalam hati. Jadi di sebabkan wan ni dah biasa dengan adik-beradik wan, wan jadi jenis tak kisah tau dengan ape yang dia buat. Kalau dia nak cubit, biaq pi la dia nak cubit. Yang penting dia puas main. Biasa lah kat tempat kerja wan tu mana ada budak-budak seumur dengan si Ayang ni. Jadi takde la teman untuk dia bermain. Sebab tu lah wan tak kisah. hehehe.

Dalam satu-satu tindakan budak tu, adakalanya wan rasa tak puas hati pun ade jugak. Masalahnye baru kenal kot, dah main sekeh-sekeh kepala. Mane tak sakit hati. Tapi, ape boleh buat. Karang dipukul budak tu, fikir budak tu anak orang. Karang takut dia tak dan nak main. Jadi biarkan aje. Janji dia happy. Padahal sebenarnye wan juga yang salah. Dah wan suke sangat usik-usik dia. siapa suruh. tahan kan aje lah.

Ade jugak terdetik dalam hati wan, "Kalau lah orang tua budak ni nampak ape budak ni buat kat aku, agak-agak mesti dia dah kene marah.". Kalau wan, wan tak sampai hati nak marah. Tulah masalahnye. Adoi...

*nanti kalau wan berkesempatan wan ambik gambar dengan budak tu... hehe... comey je budaknye..

p/s kepada budak freehair pergi kantin:
Latihlah diri awak untuk memakai tudung kemana sahaja awak pergi ok. Tanam azam, latih diri, keluar je dari pintu rumah walaupun nak jemur kain, kene tutup aurat. Pakai tudung. Tak perlu gopoh gapah, slow-slow. Mula-mula tutup tang rambut guna towel ke. Kalau dah biase nanti, tutup guna tudung pulak. Sediakan satu tudung khas untuk time keluar jemur kain ke. Sangkut tang dinding sebelah pintu. Jadi, senanglah sikit nak tarik. Tak gitu? hehehe...
"Keep Smiling"
^_^

-THE END-

Thanks for accepting my present.

2 komen sini:

AyueJean AJ said...

Apa lagi wan..
Cubitlah dia balik...
Whahahhahah..

wan niahix said...

@AyueJean AJ:
kak AJ, mane boleh... anak orang tu... satgi bengkak-2 badan budak tu... hahahaha...