Dalam hati siape yang tahu...


Assalamualaikum w.b.t

Kehadapan sahabat ku:
Kah mo terbasa entri ong eyh, ko nyabik maaf mun mo terasa hati. Embey wang ati ko pun bak migik lok sai-2. lagi pun telai, ko tao idun lok mo. mey ko bak migik wak neng lok mo tao mo. Dah lah telo dun bekawen katah udah. Nak melo pisah sebab wak sidu oi. ko mey luk buyak ko melo pisah. melo wak dah serasi bersama. Anggap lah wak tulis ko wang blog eyh just bak tingak-2 mak. Alah lik telo selalu. Jaong gik, eyh neng konsep ko debey lah, kah mo bak tao, mun ko tao sai-2 dun wak lok kawen ko, neng mbey wang ati ko bak migik. agik idak wang dunia eyh bak inyang ko. lagipun ubeng eyh neng mbey aseng ko agik bak pelik wak cdu.. semenjak ko pisah dengah apah suney atg dun... hmm.. (mo mesti teget janji ko ong eyh, nak risau, selagi telo bekawen, ko akan tepati janji ko dun. mo nak marah-2 mun temu ko ngah gan-2 nah. adoi.. berasah sih telai..)

Selamat kembali... hehehe...
*image credit to Google Images

[Tulis entri dengan emosi yang stress..]

kat mane kita tadi?

Dalam hati siape yang tahu kan?

Ok. ni gua nak cakap sikit apa yang ada dalam hati gua. Gua dah takde hati dah nak sentap menyentap/tarik menarik/tolak menolak hati orang yang hatinya yang memang gua tahu dah milik orang lain tau tak. Lagi-lagi yang hatinya belum dimiliki. Takde gunenye der. Bagus gua simpan hati gua ni sampai gua di alam kubur dari kemaruk orang kat dunia yang tak kekal ni yang kita sendiri pun tak pasti dia dapat ikut acuan kita ka idok. Lagipun der, gua nasihat satu je eyk, bapak gua pun cakap benda yang same kat gua, kalau hang dah terpikat sangat dekat orang tuh, baguih hang masuk meminang awal-awal sebelum benda yang tak baik berlaku. So, apa kata hang pinang budak tu awal-awal. Dapat gak gua makan nasik minyak hang. hahaha. ok. tu saje je weyh, bunga kata ja der. Jangan jadi macam gua, bila dah ade, **diampai-ampai saja. Mana tidak terbang melayang. Dan sebab tu jugak lah gua stop benda-benda macam tu. Tak mau dah. Jerak dalam bahasa Melanau.

Satu lagi, Kalau hang tanya kenapa gua pikir lagu ni, gua cakap satu je, gua memang dah fikir masak-masak dah apa yang gua nak buat untuk masa depan gua. Lagi baguih gua bayar PT gua dulu sampai habis. [biar beratus tahun pun gua kena bayar balik.. gua kisah ape..] Dari nak rebut benda yang belum tentu gua dapat. tu saja... semoga berbahagia hingga keanak cucu...

**[bahasa orang sabah] maksudnya, macam tak ambik peduli je..

Peringatan:
Penggunaan bahasa pasar dalam entri ini tidak sesuai untuk digunakan di dalam penulisan karangan budak sekolah. Harap Maklum.

"Keep Smiling"
^_^

-THE END-

Penjelasan dari semua pihak perlu dalam perbincangan supaya semua urusan menjadi lebih lancar.

0 komen sini: