Ikan oh ikan...


Assalamualaikum
dan
selamat sejahtera semua

tiba-tiba teringat masa kecik-kecik dulu...

dulu,
wan suka sangat mancing ikan...

cari-cari cacing,
beli mata kail,
beli tali *SASI
*bahasa melanau daro lah.. tak tau lah bahasa melayu... same jugak kot.. ^_^

last sekali, cari buluh..

siap pasang je,
terus pergi sungai depan rumah.. mancing...

sangat best masa tu...
lagi-lagi masa dah dapat ikan...
syok sangat-sangat...

wan yang selalu dapat ikan...

Ikan Puyu


Ikan Toman


Ikan Sepat (Sepet kalau dalam bahasa melanau Daro)

*tapi ikan sepat jarang dapatlah sebab mulut dia kecik sangat...
tak muat mata kail 20sen... hehe...

tambah-tambah lagi-lagi,
masa tengah mancing nyanyi lagu kat bawah ni...


Ikan oh ikan
Kenapa engkau tak mahu timbul?
Macam mana aku nak timbul
Rumput panjang sangat
Rumput panjang sangat.

best sangat...
hehe...

oklah,
sampai disini saja entri kali ni...
terima kasih sebab jenguk blog ni...

"keep smiling"
^_^

-THE END-

6 komen sini:

anamizu kaito said...

hai wan!! cik ana ade kenal blogger sorang ni (renjer sungai) dia mmg pemancing tegar! byk gile ikan die dpt tiap kalip mancing! heeeee






luv,
cik ana GF

wan niahix said...

hai ck ana... hehe..

ye ke? mesti best kan die dapat mancing... kte ni nk mancing pun kat parit xpun sungai je... ^^,

O CIKTEDDY said...

whoa kanda wan pndai mancing..huhu

Eein Azryn said...

Dolok mek penah ngail ikan. nektok dah pencen, sik ngail gik. Hahaha.

Eza Boom Boom :) said...

mmang best ngail.. tambah2 mun beroleh ikan.. happy gilak2 :)

farr said...

ehh? orang daro ke? kampung mana? :D