:: Cinta kerana couple ::


Assalamualaikum wbt.

credit to TH Film(youtube)

credit to TH Film(youtube)
ok.. kali ni nak sentuh sikit tentang couple-couple ni. hehe.

Video kat atas tu bagi wan penjelasan yang cukup bagus untuk menjelaskan semua benda berkaitan tentang couple ni.

Dulu wan pun pernah jahil dalam bab-bab yang macam ni. Setelah mengharungi beberapa episod jerit pahit hal berkaitan dengan couple ni, akhirnya wan faham kenapa kita sebagai umat Islam takde istilah-istilah couple ni. Couple ni kononnya hak bagi pasangan remaja untuk mengetahui semua benda berkaitan pasangan mereka. Kononnya mempertahankan cinta yang berputik sekian lama. Padahal, hal-hal begini akan menyusahkan sebelah pihak jika ia tak sampai ke hujungnya iaitu ke jinjang pelamin.

Dah macam sia-sia je kenal berbulan-bulan, bertahun-tahun tapi berakhir dengan episod duka yang mendorong kebanyakkan remaja untuk membunuh diri dengan kata lain lebih kepada mengalami tekanan jiwa. Sat lagi terpampanglah di dada akhbar tajuk-tajuk duka seperti 'remaja bunuh diri ditinggal kekasih', 'remaja bunuh kekasih', 'Dendam kekasih' dan banyak lagi. Kan dah sia-sia hidup kat dunia. Kan bagus tunaikan ibadah Allah, pahala pun dapat. Daripada dapat dosa disebabkan oleh diri kita yang tak terkawal tu.

"Keep smiling"
^_^

Bercinta bercinta jugak, batas pergaulan kena jaga.

2 komen sini:

Nurul Farahizzati said...

salam maulidur rasul wan.. lamanya menghilang :) nice entry.. hehe.. terasa pulak kita ni.. but, it's a good advice (y)

wan niahix said...

@zizie:
Hehe... biasa lah zizie...

thanks sebab puji... hehehe... Wan just menyatakan apa yang berlaku dalam hidup wan sendiri... hehehe..